Hvis du ønsker at øge trafikken på din hjemmeside, og få den længere op i Googles søgesystem, kan du med fordel at benytte dig af SEO optimering. Inden du kan give dig i kast med dette, er det dog vigtigt, at du har den rette viden om emnet. Dette kan du få herunder, hvor du får en guide med alt den information, du skal bruge om SEO optimering.
Hvad er SEO optimering?
Ordet SEO er en forkortelse for sætningen Search Engine Optimization – på dansk også kaldes søgemaskineoptimering. Søgemaskineoptimering handler i alt sin enkelthed om at få en hjemmeside længere op i Googles søgesystem. Det såkaldte SEO optimering er altså et marketingværktøj, du som hjemmesideejer kan gøre brug af, hvis du ønsker at skabe mere trafik på din hjemmeside. Du kan vælge selv at foretage søgemaskineoptimering, men du kan også vælge at overlade arbejdet til professionelle. Dette er helt op til dig!
Hvorfor er SEO vigtigt?
Som førnævnt er SEO optimeringen en klar fordel for dig, der ønsker at ligge øverst i Googles søgefunktion, og dermed skabe mere trafik på din hjemmeside. Det er dog også vigtigt for dig, der ønsker at ligge side om side, eller over, dine konkurrenter. En topplacering på Google er medvirkende til, at du får flere besøgende end dine konkurrence hjemmesider og virksomheder. Måske vil det overraske dig, at cirka 95% af hjemmesiders besøgende kommer fra ganske almindelige Google søgninger!
De tre søjler
Selvom søgemaskineoptimering lyder ganske simpelt, er der flere forskellige ting, man skal huske – herunder blandt andet de tre søjler. De tre søjler skal følges nøje, hvis du ønsker at få det meste ud af din søgemaskineoptimering. De tre gyldne søjler består af Linkbuilding, som er almindelig marketing, Content, som er din hjemmesidedata, og til sidst Teknisk SEO, som er det interne marketing og markedsføring. Inkorporerer du disse tre søjler i din markedsføringsstrategi, er der stor chance for, at din hjemmeside snart vil ligge øverst i Googles søgesystem. Her gælder det om at udtænke en smart og skudsikker strategi!
Googles algoritme
Når du arbejder med SEO optimering og digital marketing, er det vigtigt, at du overvejer Googles algoritme. Det er nemlig Googles algoritme, der afgør, hvilken placering din hjemmeside har i søgefunktionen. Google opdateres, ligesom alt andet, hele tiden. Hver eneste gang Google opdateres, udkommer der nye informationer om søgefunktionen. Disse nye information kan blandt andet hjælpe dig med at udvælge nøgleord og føre en smart digital marketingsstrategi. Husk altid på, at Google er din ven og ikke din fjende! Det handler blot om at finde det rette smuthul i Googles algoritme.